2013 Voorzitter Stichting Autocross Abcoude

Een verrassende carriere move. Ik ben per 22 mei door het bestuur van de crossclub gevraagd om de voorzittersfunctie te vervullen. En ik heb deze aanvaard. Een uitdaging en zin in. Een leuke club mensen.

De Stichting Autocross Abcoude e.o. werd opgericht in 1974 met als doel het jaarlijks organiseren van een autocross. Hieronder wordt verstaan het crossen met auto’s op een stuk land, veelal een weiland.
Autocross was destijds een leuke manier om van je oude auto af te komen. Tegenwoordig is het een verprofessionaliseerde tak van autosport waarbij niet langer alleen met standaard auto’s wordt gereden. Inmiddels zijn er naast de standaard diverse klassen ontstaan zoals sport en supersport waarbij met speciaal geprepareerde auto’s wordt gereden.
In Abcoude daarentegen worden alle deelnemers ondergebracht in één klasse en wordt er nog dankbaar gebruik gemaakt van strobalen. Dit authentieke karakter maakt de Autocross van Abcoude voor Nederlandse begrippen een uniek jaarlijks sportevenement waar duizenden enthousiaste bezoekers op af komen. Publiek en coureurs komen dan ook van heinde en ver.
Als je de cross wilt bijwonen ben je natuurlijk van harte welkom. De cross wordt ieder jaar georganiseerd op zaterdag voor de Abcouder feestweek. In deze week valt altijd de laatste donderdag van augustus.

Zaterdag 24 augustus 2013 wordt de autocross Abcoude verreden op locatie in het weiland aan de Verlengde Voetangelweg in Abcoude: